Wednesday, January 25, 2017

Tepati Kata


Teks:  Hawa Rosli


23 Oktober 2016
Pelanggan bertanya harga Tupperware yang diidamkan.   Setelah diberikan butir lengkap, beliau beritahu akan maklumkan kepada saya jika dia jadi beli.

23 Januari 2017
Pelanggan beritahu nak beli Tupperware yang sama yang pernah ditanyakan dahulu.  Kali ini, betul beliau jadi beli setelah mengumpul duit.

3 bulan beliau mengumpul duit untuk membeli barang yang diidamkan.  Saya hormati pelanggan seperti beliau.  Menepati janji iaitu akan maklumkan bila beliau jadi membeli.

Berapa ramai pelanggan yang ada seperti beliau?  Sepanjang lebih 10 tahun berniaga di alam maya, boleh dikira dengan jari hanya beberapa orang sahaja seperti beliau.

Itulah salah satu ragam pelanggan.  Ada yang terus mendiamkan diri, ada yang terus terang tidak jadi beli dan bermacam lagi.

Sebagai peniaga, akur dengan kehendak pelanggan.  Layan dengan hormat selagi pelanggan menghormati dan tidak melampau.

Kita permudahkan orang lain, Pasti orang akan permudahkan kita.



No comments:

Post a Comment