Wednesday, February 8, 2017

Ubat Kuat Dah Sampai!


Teks dan foto:  Hawa Rosli
Emel:  puanhawarosli@gmail.com


Sejak umur nak masuk 40an, saya dah mula mengintai-ngintai dan mencari-cari vitamin atau supplemen yang sesuai untuk tenaga dan kesihatan.  Menyedari yang saya tidak menjalani cara gaya pemakanan yang sihat dan tidak bersenam, saya perlukan sesuatu untuk membantu saya bertenaga dan menghilangkan sakit-sakit yang bakal menjelma.

Vitamin pertama yang saya beli dan makan ialah Ostematrix.  Apa tu?  Saya sering alami kekejangan betis di waktu malam dan lutut saya sakit.  Setiap kali mendaki tangga, lutut saya akan mengeluarkan bunyi geselan 'krok kreok krok kreok' eh! macam lain macam bunyinya 😃  Sakit dan perlu berhati-hati setiap kali turun naik tangga.

Selain dari itu, saya selalu sakit pinggang dan belakang.  Kadang-kadang, payah untuk saya bangun atau cuba mengiring kerana rasa sakit itu.  Saya pernah tidak boleh bangun dek sakit pinggang yang amat sangat.  Nasib baik suami ada membantu menarik dan bangunkan saya.

Kebetulan ketika itu ada promosi Ostematrix, setelah saya baca banyak testimoni dan atas konsultansi sahabat lalu saya membeli sebotol.  Saya tidak menyangka Ostematrix ini sangat membantu.  Saya sangkakan makan Ostematrix ini akan ambil masa lama untuk dapatkan kesan baiknya. Rupanya telahan saya silap!

Saya makan sebelum tidur.  Tetiba esoknya saya bangun segar dan tiada gangguan kekejangan betis yang biasanya saya alami hampir setiap malam.  Lagi satu, saya agak susah membuang setiap hari.  Sedari kecil, itulah masalah saya.  Namun sejak makan Ostematrix, setiap pagi saya pasti membuang dengan mudah.  Selamat tinggal sembelit!

Apa lagi vitamin lain yang saya makan?  Semalam, stok Vivix dan Carotomax baru sampai.  Vivix adalah supplemen yang ke 3 saya minum selain Vitamin C.  Terbaru ialah Carotomax terbaik untuk mata.  Baru 4 jenis supplemen saya ambil 😉


Nanti saya akan cerita pula tentang vitamin yang lain.  Kenapa saya makan atau minum dan apa hasil manfaat yang saya dapat.

Terima kasih 😘



No comments:

Post a Comment