Thursday, February 2, 2017

Kelas online


Teks:  Hawa Rosli


Hari ini saya berazam untuk menghabiskan entri blog yang sepatutnya telah disiapkan pada 28 Mac yang lalu. Ini entri ke 36 dari 44 entri kesemuanya. Pasti boleh!
Salah satu azam saya ialah untuk sertai kelas online setiap bulan. Bulan lepas saya sertai kelas Asas Blog dan Penulisan. Disinilah wujudnya blog ini dan saya dilatih untuk konsisten menulis setiap hari walaupun bukan diblog tetapi sebolehnya dibuku atau Facebook.
Bulan Februari ini saya belum sertai mana-mana kelas online berbayar. Saya perlu siapkan tugasan yang diberi dahulu dan kemudian akan sertai kelas yang berkaitan pula. Saya tidak mahu jadi tamak.
Jangan tamak sertai kelas sana sini tetapi selepas itu peram ilmu dan tidak praktikkan. Jangan tamak tengok orang sertai kelas itu ini, kita pun nak ikut juga. Padahal masa tidak mengizinkan. Tepuk dada tanya iman,
Sebenarnya ada banyak kelas ditalian secara percuma. Cuma kita kena rajin cari dan pastikan ada masa untuk sertai. Berniaga di alam maya bukan sekadar keluarkan iklan sahaja. Tapi banyak benda lagi yang perlu dipelajari untuk menyesuaikan dengan aliran masakini.
faham ke faham?


No comments:

Post a Comment