Wednesday, March 1, 2017

Alat yang perlu ada untuk Berniaga - Bahagian 1


Teks dan foto:  Hawa Rosli
Emel:  puanhawarosli@gmail.com


Assalamu'alaikum.  Rasa cepat sahaja masa berjalan.  Tup tup dah masuk bulan Mac 2017, suku tahun yang pertama.  Semoga semakin baik pekerjaan, perniagaan dan kehidupan kita,  Bulan Ramadhan pun bakal menjelma kan?

Dalam berniaga banyak benda yang kadang-kala kita terlepas pandang dengan benda-benda kecil yang amat membantu kita melakukan sesuatu dengan cepat dan pantas.  Salah satu yang ingin saya ceritakan adalah tentang cop berdakwat atau pre-inked stamp.

Pada ketika saya mula berniaga secara alam maya, saya tidak pernah kisah tentang cop berdakwat ini.  Saya masih menulis alamat satu persatu di borang pos.  Tetapi semakin saya mendapat pesanan yang banyak, baru saya sedar saya boleh menjimatkan masa dari menulis alamat yang sama berulang-kali di borang pos.

Jadi, saya buat pesanan cop berdakwat dan mula menggunakannya sehingga hari ini.  Mudah dan praktikal serta menjimatkan masa.






No comments:

Post a Comment